VT34 Jezersko zo Ždiaru

Mapy | Mapa | Doprava | Fotogaléria | Voľný čas | Popis
  Chodníky a cyklotrasy | TANAP | Webkamery | Výlety do okolia
Turistické cieleMestá a obceMapa

Poloha: Spišská Magura, severný Spiš.
    Východiskový bod: Ždiar, zastávka SAD, parkovisko.
    Cieľový bod: Ždiar, zastávka SAD, parkovisko.
    Časový rozvrh: Ždiar - Antošovský vrch 0h 30" - Slodičovský vrch 0h 45" - Malá Poľana 0h 45" - pod Bukovinou 30" - Jezerské jazero 0h 45" - Jezersko 1h 00" - pod Furmancom 1h 00" - Malá Poľana 0h 15" - Bachledova dolina 0h 30" - Ždiar 0h 45"

Spolu: 6 hodín 45 minút
    Prevýšenie: 446 m
    Mapa: Vysoké Tatry, mierka 1 : 50 000 (list 113), VKÚ, a.s., Harmanec.
    Sprievodca: Vysoké Tatry - Severný Spiš, edícia S batohom po Slovensku, Dajama, Bratislava.

Náročnosť: Stredne náročná celodenná túra s malým prevýšením. V oblasti Bukoviny treba pozornejšie sledovať turistické značky.

Základná trasa: Od Ždiarskeho domu v centre obce Ždiar (896 m) vykročíme po hlavnej ceste smerom na východ a zakrátko sa napojíme na frekventovanú Cestu slobody. Pri prícestnej kaplnke nastúpime na turistickú trasu so zelenými značkami (5706). O pár metrov nižšie odbočíme doľava na poľnú cestu, ktorá vedie k osade Antošovský vrch (900 m).
    Na jej hornom konci odbočíme doľava a po strmom svahu vystúpime na hrebeň neďaleko Slodičovského vrchu (1167 m), kde sa zelená trasa spája s hrebeňovou modro značkovanou trasou (2087). Po hlavnom hrebeni Spišskej Magury pohodlne prejdeme (smerom na východ) na úzky hrebeň Malej poľany (1134 m).
    Chodník prechádza medzi hornou stanicou sedačkovej lanovky v Bachledovej doline (vpravo) a vysielačom (vľavo). Zalesnený vrchol Bukoviny (1176 m), ktorý leží východnejšie, obídmeme z južnej strany. Na jeho južnom svahu sa turistické trasy rozdvojujú. Modrá značka zostáva na hrebeni (pozri trasa PI01) a zelená odbočuje doľava. Po lesnej ceste so zelenou značkou klesneme k zelenkavému Jezerskému jazeru (919 m).
    Od jazera zahradeného veľkým zosunom zídeme strmo dolu dolinou na dolný koniec obce Jezersko (720 m).
    V obci odbočíme doľava a po štátnej ceste prejdeme do jej hornej časti. Pri výstupe nás povedú modré turistické značky (2809). Pevná cesta vedie k chatám a lyžiarskym vlekom. My však nepôjdeme až k dvojici horných lyžiarskych vlekov, ale odbočíme do strmého trávnatého svahu. V hornej časti výstupu sa po okraji lesa dostaneme na rázcestie na Hrbe (1080 m), kde odbočíme doľava na žltú turistickú značku (8712). Odtiaľ nie je ďaleko na hrebeň Malej poľany, ktorý poznáme z prvej časti výletu.
    Od kríža na hrebeni strmo zostúpime po žltej značke dolu južným svahom k autobusovej zastávke na hornom konci osady Bachledova dolina (900 m).
    Jej názov poznajú predovšetkým milovníci zjazdového lyžovania. V zime tu okrem sedačkovej lanovky premáva niekoľko lyžiarskych vlekov. Dolná stanica lanovky s parkoviskom sa nachádza na dolnom konci osady. Po pevnej ceste zídeme na Cestu slobody, na ktorej odbočíme doprava a vrátime sa do Ždiaru.

Varianty: Vynechaním Jezerska môžeme túru obmedziť len na výstup na Malú Poľanu nad Bachledovou dolinou (spolu 2h 45"). Základnú trasu možno absolvovať aj v opačnom smere (spolu 6h 30"). Uľahčením túry v tomto prípade je využitie sedačkovej lanovky na výstup z Bachledovej doliny na hlavný hrebeň Spišskej Magury (spolu 5h 45").

Spiš | Gemer | Liptov | Horehronie | Slovenský raj | Vysoké Tatry | Nízke Tatry | Západné Tatry | Belianske Tatry | Veľká Fatra | Chočské vrchy
Pieniny | Spišský hrad | Chrám sv.Jakuba | hrad Ľubovňa | Krásna Hôrka | AquaCity | Bešeňová | Tatralandia | Vrbov | Vyšné Ružbachy