VT33 Zo Ždiaru do Veľkej Frankovej

Mapy | Mapa | Doprava | Fotogaléria | Voľný čas | Popis
  Chodníky a cyklotrasy | TANAP | Webkamery | Výlety do okolia
Turistické cieleMestá a obceMapa

Poloha: Spišská Magura, severný Spiš.
    Východiskový bod: Ždiar, zastávka SAD, parkovisko.
    Cieľový bod: Ždiar, zastávka SAD, parkovisko.
    Časový rozvrh: Ždiar - pod Magurkou 1h 00" - Malá poľana 1h 30" - Malá Franková 1h 15" - Veľká Franková 0h 45" - Malá Franková 0h 45" - pod Magurkou 1h 30" - Ždiar 0h 30"

Spolu: 6 hodín 45 minút
    Prevýšenie: 506 m
    Mapa: Vysoké Tatry, mierka 1 : 50 000 (list 113), VKÚ, a.s., Harmanec.
    Sprievodca: Vysoké Tatry - Severný Spiš, edícia S batohom po Slovensku, Dajama, Bratislava.

Náročnosť: Stredne náročná celodenná túra s malým prevýšením. Orientácie je zväčša bezproblémová, na rázcestiach však treba pozornejšie sledovať turistické značky. Po dažďoch bývajú lesné cesty a chodníky blatisté.

Základná trasa: Túra sa začína pri Ždiarskom dome v strede obce Ždiar (896 m) a až po rázcestie pod Magurkou (1170 m) je rovnaká ako pri trase VT32.
    Na rázcestí odbočíme doprava na hrebeňový chodník označený modrými turistickými značkami (2087). Profil chodníka je veľmi mierny. Ponúka krásne výhľady na tatranské končiare, smerom na sever vidieť až po bralnaté Pieniny. Po hrebeni Spišskej Magury pôjdeme až po rázcestie na úzkom chrbte Malá poľana (1134 m).
    Na rázcestí pri kríži odbočíme doľava na cestu. Pri zostupe bočným hrebeňom Furmanec budeme sledovať žlté turistické značky (8712). Poľná cesta nás privedie až na dolný koniec zamagurskej obce Malá Franková (720 m). Po štátnej ceste zídeme do obce Veľká Franková (664 m).
    V oboch dedinách sa zachovalo niekoľko pôvodných ľudových stavieb. Od Kostola sv. Mikuláša biskupa s drevenou zvonicou vo Veľkej Frankovej sa po tej istej ceste vrátime do Malej Frankovej. Na začiatku obce však neodbočíme na žlto značkovanú cestu, ale pokračujeme po červených turistických značkách. V strednej časti obce Malá Franková si pozrieme drevenú kaplnku a zvonicu.
    Na hornom konci odbočíme doprava a vystúpime strmým svahom Soliska (1123 m). Za zákrutou nad kostolom sa profil cesty zmierňuje a trasa dlhým traverzom vystupuje na chrbát bočnej rázsochy Spišskej Magury. V záverečnom úseku pôjdeme cez les. Na rázcestí pod Magurkou (1170 m) sa vrátime na miesto známe z úvodu túry a po rovnakej trase zostúpime do centra Ždiaru.

Varianty: Kratší variant vynecháva Veľkú Frankovú (spolu 5h 15").

Spiš | Gemer | Liptov | Horehronie | Slovenský raj | Vysoké Tatry | Nízke Tatry | Západné Tatry | Belianske Tatry | Veľká Fatra | Chočské vrchy
Pieniny | Spišský hrad | Chrám sv.Jakuba | hrad Ľubovňa | Krásna Hôrka | AquaCity | Bešeňová | Tatralandia | Vrbov | Vyšné Ružbachy